Moving musical playground

En portabel musiklekplats

Musikgruppen SKROTs musik och ljudlekplats

En portabel musiklekplats för musik och rörelse med annorlunda musiklekinstrument och unika ljudinstrument-experiment.
En musiklekplats där barnen får spela, leka och röra på sig.
Med både musik, slöjd, rörelse, lek, innovation, teknik och matematik inbyggt.
Unika annorlunda musiklekinstrumentexperiment.

Barnens egna musiklek 100%= Delaktighet-Tillsammans-Lyssna-Ge och ta plats.

Musikgruppen SKROT har formgett och byggt innehållet till denna musik och ljudlekplats med musik och ljud-instrument-experiment.
Musikinstrument/lekmusikinstrument för skolor, anpassade skolor, förskolor, fritidshem och offentligt.
En lekplats där barnen kan spela, leka och röra på sig.
Musiklekplatsen består av stora specialbyggda musikinstrument och fyller ytor på 50 -100 m2, (Mindre går också.)

Allt om bokning här:

Eller maila: skrotmusik@gmail.com eller anna.cederquist@skrotmusik.se

Moving musical playground

In English:

Music group SKROT's (Scrap's) music and sound playground
A portable musical playground for music, movement, and listening.

A musical playground where children can make music, play, listen, and move around.
With unique musical instruments and sound experiments.
Music, crafts, movement, play, innovation, technology, and mathematics built in.

100%-the children's music and playtime.
Keywords= participate-together-listen-empathy-cooperate.

The music group SKROT has designed and built the content for this musical playground with unique musical instruments and sound experiments. It is built for schools, preschools, SFO, fritids, festivals, and public events. And for schools and fritids for children with intellectual and or physical disabilities.

The music playground consists of large custom-built musical instruments and fills areas both indoors and outdoors, of 50 -100 m2. Smaller and larger is also possible. A flat ground is required, grass is possible if short.

Filmtrailer från Barnens scen Folkets park i Malmö museum mars 2024

Filmtrailer från Malmö museum juni 2024

Film nedan från den första versionen på SommarLund.

Finns att boka i dessa varianter:
Med olika tidslängder.

NR1 Fri musiklek:
Barnens egna spelande och lekande på musiklekplatsen.

NR2 Fri musiklek plus musikimprovisation/musiklekworkshop:
Barnens egna spelande och lekande. Samt del av tiden medföljande musiker som spelar på lekplatsen och initierar samspel och improvisations-musiklek.

NR3 Fri musiklek plus popupkonsert-Musik:
Ej med workshop

NR4 Fri musiklek plus popupkonsert Musik-MED cirkusartist/er:
Barnens egna spelande och lekande på musiklekplatsen med tillvalet popupkonsert som är 10 min lång. (kan spelas flera gånger)
Ej med workshop

Tillvalet popupkonsert::

Medverkande:
Anna Cederquist blockflöjter, spelpipor samt skrot-ukulele,
Martin Harborg Tuba, Omnichord, spelpipa, mungiga, vattenkanne-klarinett.
Cirkus by me: Rebecka Nord akrobat och rörelseregi.
Moving musical playground-popup spelas på musiklekplatsen i samarbete med Cirkus by Me.
Medverkande av musiker från musikgruppen SKROT tillsammans med en cirkusartist från kompaniet Cirkus by me.

Vi spelar på akustiska instrument som blockflöjter, tuba, spelpipor, skrot-ukulele, mungiga, vattenkanne-klarinett.
Samt omnichord när vädret tillåter (ej vid regn eller extremt varmt) det är ett elektroniskt 80tals instrument med egen högtalare.

Om popup-konserten MED Cirkusartist/er:

Musik samt även med cirkusinslag (som beställs i förväg), pop-up är 10 min lång.
Även Workshop-WS med cirkus kan bokas vid separat förbeställning.
Cirkus-WS workshop ingår inte automatiskt.

Teknik och praktiskt:
Ingen ström eller mörkläggning behövs.
Både utomhus och inomhus:
Spelyta: Inomhus: Idrottssal eller dyl, Utomhus: tex, skolgård, park eller dyl,
50 -100 m2, (mindre går också)
Marken behöver vara platt, kort gräsmatta går.

Målgrupp:
Den passar för alla som vill leka med musik, från små barn till äldre personer.
Målgrupp är barn i grundskola, samt familj, samt barn i förskolan 1-5 år
och fungerar för anpassad skola/fritids, samt för äldre.

Filmtrailer 1 utomhus på Malmö museum juni 2024: https://youtu.be/WJGwy7KBbFs

Filmtrailer 2 om musiklekplatsen Barnens scen i Malmö mars 2024: https://youtu.be/EKWAHIY64rU

www.skrotmusik.se
www.cqproduction.se
@skrotmusik på Instagram, Youtube Skrotmusik på fb.

Om oss:

SKROTs verksamhet bygger på möten mellan människor med föreställningar, workshops, uppfinningar, musikupplevelserum mm, Vi bygger skrotmusikinstrument och spelar på dem, gör konserter, föreställningar och workshops där egna fantasier och idéer om ljud och musik tillvaratas. Vi inspirerar till eget skapande och uppfinnande av både musikinstrument och alla andra konstruktioner. Vi kombinerar innovation, kultur, musik, slöjd, teknik och pedagogik. Har funnits sedan 2010 och spelar mycket för förskolor, skolor, på bibliotek, festivaler och kulturhus. Vi bygger även musiklekplatser, utställningar och upplevelserum.

Priser olika varianter och tidslängd:

Börja gärna med ett mail och fråga gärna om just din situation, budget och behov så gör vi ett prisförslag utifrån det.
Tariffprislista finns även att få med vändande mail.

skrotmusik@gmail.com eller anna.cederquist@skrotmusik.se

Bakgrund/historik
om musiklekplatsen-version 1:

Här är sidan om vår första version1 av musiklekplatsen.

Om Musikgruppen SKROTs första version på
musik och ljudlekplats.

En lekplats för musik och rörelse som består av unika musik och ljudinstrument–experiment.
Den första var en utomhusversion för förskolor under corona.
På nästa sida finns bilder från vårt pandemiprojekt för förskolor: SKROT-musical playground.
Vi var även på SommarLund och vid Trelleborgs museum.